Krewetkowy Chow Main



Moja propozycja na Krewetkowy Chow Mein


w pysznym sosie



Cześć 😇 Ostatnio mam tyle na głowie, że czasem nie wiem za co się zabrać w pierwszej kolejności. Na szczęście planowanie ratuje mnie i przez to że organizuje sobie czas jest mi o wiele łatwiej. Jeżeli też tak masz to zachęcam Cię do tego samego.
Niedawno wróciłam ze szkoły i mam tyle nauki, że jeszcze tylko cierpliwości więcej by się przydało aby wszystko szło płynnie 😜
Oczywiście skłamałabym gdybym powiedziała że mi to nie pasuje, wręcz przeciwnie, nakręca mnie to do dalszego działania 😉
Pracuje dodatkowo nad jeszcze jednym projektem, i mam nadzieję że za paręnaście tygodni będę mogła z Wami tym się podzielić 😊
Dodatkowo prawo jazdy i praca, a i tak znajduję jeszcze czas na czytanie książki😏 Więc naprawdę nie jest źle. A czy wspominałam jeszcze bloga? hehe 
Lubię mieć obowiązki, no ale żeby nie było tak kolorowo to oczywiści że leń mnie potrafi dopaść, albo natłok obowiązków głowę mi rozsadza. W takim wypadku po prostu rzucam wszystko i robię coś dla przyjemności lub nic , czyli na  kąpiel lub odpalam jakiś serial, kładę się pod koc, robię herbatę lub nalewam sobie kieliszek wina i tyle z moimi obowiązkami albo też majstruje w kuchni 😁
Jestem tylko człowiekiem i też mam czasami wszystkiego po dziurki w nosie. Dzięki takiemu 'resetowi' odzyskuje siły psychiczne jak i fizyczne. Więc i tobie polecam taką odskocznie od natłoku obowiązków 😎

Dziś przedstawiam wam mój szybki sposób na coś pysznego z krewetkami, z dużą ilością sosu, warzyw i makaronu. Jeśli jesteś miłośnikiem takiego zestawienia składników to dobrze trafiłeś. 

Dania wystarczy na 4 osoby, więc obiad, kolacja z głowy. Zazwyczaj robię tyle aby wystarczyło na 4 porcję ponieważ ja i mój partner bierzemy obiad do pracy.
Okay, teraz zapraszam do gotowania 😘



Składniki :

- małe krewetki mrożone 270 g
- paczkę makaronu ryżowego
- 2 marchewki
- duża cebula
- paczka pieczarek
- garść kiełków
- 15 g świeżego imbiru
- pół świeżej papryczki chili
- 4 ząbki czosnku
- pół buteleczki ciemnego sosu sojowego
- 6 łyżek sosu ostrygowego
- 2 łyżki tajskiego sosu chili
- łyżka sosu rybnego
- łyżka miodu gryczanego ( lub innego )
- łyżeczka słodkiej papryki w proszku
- oliwa
- garść świeżej kolendry lub natki pietruszki

Dodatkowo :
- 250 g dużych mrożonych krewetek
- 3 łyżki sosu sojowego
- łyżka tajskiego chili
- pół łyżeczki suszonego imbiru
- oliwa

Sposób przygotowania :

- Najpierw przygotuj warzywa. Marchew obierz, umyj, pokrój w zapałki. Cebule obierz, pokrój w półksiężyce. Pieczarki pokrój w dość grube plasterki. Imbir zetrzyj na drobnych oczkach tarki. Czosnek obierz, posiekaj w małe kawałki. Papryczkę chili pokrój w plasterki.

- Wszystkie warzywa smaż osobno na tej samej patelni z tym, że na rozgrzaną patelnię wlej oliwę i wrzuć marchew, podsmaż przez ok. 4 min, następnie dodaj miód i smaż tak przez minute. Przełóż marchew do osobnego naczynia.
Następnie, dolej oliwy i podsmaż cebulę do momentu aż się zeszkli, dodaj paprykę w proszku i smaż przez minute, przełóż do naczynia z marchwią. Potem pieczarki ( już bez oliwy), smaż przez chwilę, do momentu aż stracą trochę na objętości, przełóż do reszty warzyw.

- W tym czasie przygotuj makaron ryżowy, zgodnie z instrukcją na opakowaniu.

- Na tej samej patelni dodaj dość sporo oliwy, wrzuć czosnek, imbir oraz papryczkę. Smaż tak przez chwilę, następnie wrzuć podsmażone warzywa. Dodaj do nich sos sojowy, ostrygowy, rybny i tajskie chili. Zamieszaj i po chwili zmniejsz ogień na średni, następnie wrzuć zamrożone małe krewetki. Gotuj tak do momentu aż krewetki będą gotowe.
Dodaj posiekaną kolendrę lub nać pietruszki. 

- Na osobnej patelni przygotuj duże krewetki. Wlej oliwę na rozgrzaną patelnie i wrzuć zamrożone krewetki. Kiedy woda puści dodaj  sos sojowy, sosu tajski, suszony imbir. Smaż tak do momentu aż płyn zgęstnieje.

- Jeżeli robisz danie z opcją dużych krewetek to gdy będą gotowe wyjmij je po kolei z patelni tak aby sos pozostał, następnie wrzuć tam kiełki i podsmaż przez 2-3 minuty i wrzuć do sosu z warzywami.
Jeżeli nie to wrzuć kiełki na patelnie z warzywami 3 minuty przed końcem gotowania. Gotowe!


Znajdziesz również opcje krewetek  z sałata i dodatkami, kliknij tu https://eatwithjojo.blogspot.com/2020/02/krewetki-w-morzu-smakow.html


SMACZNEGO!

Follow Me
























Komentarze