Pierogi ruskie



Przysmak wielu czyli pierogi ruskie na talerzu :)




Witaj ❤ Mam nadzieję że czujesz się dobrze, tak samo fizycznie jak i psychicznie. Bardzo pomału wraca, prawie wszystko do normy i oby tak dalej. W poprzednim poście wspominałam o projekcie o którym dowiecie się już we Wtorek 😁 Dlatego wciąż zachęcam do subskrybowania bloga jak i mojego Instagrama, niespodzianka będzie miła. 
Cieszę się że mam wciąż sporo rzeczy do zrobienia, bo nie musze skupiać się na nakazach jakie mamy wszyscy przestrzegać. Szczerze mówiąc nie sądziłam że dożyję czasu kiedy na Świecie kiedy będzie panowała Pandemia, no ale cóż... Siedzę w domu na 80% z nadzieją że skończy się to wszystko już niedługo.
Okay, nie będę się tu rozpisywała na ten temat za dużo bo na pewno każdy ma dość tego natłoku informacji jaką nas karmią z każdej strony.
Tak więc dziś zapraszam Was na mój sprawdzony przepis na pierogi ruskie. No kto ich nie lubi? Nawet tu mieszkając już 7 lat, nie raz słyszałam od miejscowych jak i innych emigrantów, że pierogi są pyszne. No i jak się z nimi nie zgodzić? Oczywiście, pierogi można nabyć w sklepie, ale to nie jest to samo ! Pamiętajcie #nie ma to jak samemu coś się zrobi ❤



Składniki:

Ciasto
- 0,5 kg mąki typ 500
- 200 ml gorącej wody
- 4 łyżki oliwy
- łyżeczka soli

Farsz
- 350 g twarogu półtłustego
- 0,5 kg ugotowanych ziemniaków
- duża cebula
- sól i pieprz do smaku

Dodatkowo
- 2 cebule
- smalec ze skwarkami

Sposób przygotowania:

- Do miski przesiej mąkę, dodaj wodę, oliwę i sól. Wszystkie składniki połącz w robocie lub ręcznie na jednolitą konsystencję. Uformuj ciasto w kulę, owiń folią spożywczą i odstaw ciasto aby odpoczęło ( co najmniej 30 min )

- Cebulę pokrój w kostkę i podsmaż. Odstaw do wystygnięcia. Ugotowane ziemniaki zmiel w maszynce razem z twarogiem i ostudzoną cebulą. Możesz też jeszcze ciepłe ziemniaki przecisnąć przez praskę aby później nie robić tego w maszynce, następnie dodać resztę składników i wymieszać. Ja wszystko zmieliłam bo tak wole, po prostu :) Na koniec dopraw farsz do smaku.

- W dużym garnku wlej wodę posól i dodaj trochę oleju.
W tym czasie oderwij kawałek ciasta, rozwałkuj cienko i wycinaj za pomocą okrągłej szklanki koła. Na to nanieś kulkę z farszu i zalep wszystko, bardzo dokładnie. Gdy będzie na wyciętym kole za dużo mąki, pozbądź się jej, wtedy będzie łatwiej skleić ciasto i nie rozklei się podczas obróbki termicznej.

- Gdy woda będzie się gotowała, wrzuć kilka pierogów i gotuj je do 3 - 4 minut .

- Pokrój cebulę w drobną kostkę. Na rozgrzaną patelnie wrzuć smalec ze skwarkami, gdy wszystko się roztopi dodaj cebulę i podsmaż chwilę.

- Ugotowane pierogi podawaj z podsmażoną cebulka i skwarkami. Gotowe!

SMACZNEGO!


Follow Me


































Komentarze