Naleśniki z polewą czekoladową

  Naleśniki z konfiturą z bananów i maliny - czyli napady na coś słodkiego


Witam Cię ponownie 😊 Ostatnio postanowiłam praktykować Jogę. Nie dlatego że mam dużo wolnego czasu przez pandemie, tylko że ostatnio mam sporo obowiązków a przy tym stresu. Ostatnio mózg mi się wyłączył, wspominałam o tym w ostatnim poście. Moje rozwiązanie znalazłam na Instagramie. Pewna super pozytywna kobieta, dodała relację " 7 dni wyzwania ", z ciekawości weszłam w podany link i poczułam że to jest to! Dziś był mój pierwszy dzień, za lekko nie było ale za to jaka satysfakcja. Oczywiście ćwiczenia na poszczególne partie ciała także mam zamiar kontynuować. 
Czyli teraz to będzie wyglądało tak : 
Ćwiczenia = budowa mięśni <> Yoga = relaks umysłu
Okay, mam nadzieję że się sprawdzi ten mój nowy system. Jeszcze tylko trzeba trzymać się diety. No w tym poście nic dietetycznego nie ma, ale grzeszki muszą być 😉 Teraz zapraszam do kuchni.
Czy wy też macie napady na coś słodkiego? No baa! Jestem pewna że tak! Dlatego dziś podaje wam przepis który zajmuje mało czasu i jest słodko kwaśny. Ten dość lekki a zarazem sycący przysmak podbije Wasze podniebienie. Także na poskromienie słodkiego napadu macie już przepis, wystarczy wejść do kuchni aby po chwili zaspokoić swoje kubki smakowe.


Składniki:

Naleśniki
- niecała szklanka mąki pszennej
- 2 łyżki kakao
- 100 ml śmietany słodkiej 18%
- 100 ml mleka
- duże jajko
- pół paczki cukru wanilinowego Dr. Oekter
- 3 łyżki oleju roślinnego

Konfitura z bananów
- 4 dojrzałe banany
- 80 ml wody
- sok z cytryny

- konfitura lub dżem z malin
- bita śmietana

Polewa czekoladowa
- pół gorzkiej czekolady ( z wysoką zawartością kakao )
- pół czekolady mlecznej
- 200 ml śmietany

*polewę można kupić gotową

Sposób przygotowania:

- W garnku wlej wodę z sokiem z cytryny, zagotuj. Następnie dodaj pokrojone banany i gotuj je na małym ogniu do momentu aż się rozpadną. Na koniec dodaj mleko w proszku. Zblenduj wszystko i ostudź ( aby przyspieszyć schłodzenie, włóż dno garnka do zimnej wody z miską, uważaj aby woda nie dostała się do konfitury ).


- Zrób ciasto na naleśniki. Połącz wszystkie mokre składniki, następnie połącz je z suchymi. Odstaw ciasto na 5 min . Po tym czasie usmaż naleśniki.

- W czasie kiedy konfitura będzie się gotowała, roztop czekolady    ( pod tym linkiem znajdziesz sposób przygotowania polewy http://eatwithjojo.blogspot.com/2020/03/deser.html ) lub użyj gotowej polewy i zrób ją zgodnie z instrukcją na opakowaniu.

- Na koniec skompletuj deser. Rozsmaruj 2 łyżeczki gotowej konfitury z malin i 2 łyżki konfitury z bananów. Złóż naleśnika, polej go czekoladą i dodaj bitej śmietany. Gotowe!

SMACZNEGO!

Follow Me















Komentarze