Jak prawidłowo ugotować ryż?

 




Idealny ryż z idealnym sosem

Hej Kochani !

Dziś postanowiłam zamieścić post po kontekstem < kulinarnie edukacyjnym > 
Czy wiecie jak prawidłowo ugotować ryż? Pewnie powiecie że to banalna sprawa i o czym ja w ogóle piszę. Przecież wystarczy wsypać szklankę ryżu, wlać wodę, odczekać 10 minut i potem odlać wodę i przepłukać ryż :D I to jest właśnie błąd. Nie będę tu kłamać że sama tego nie robiłam bo robiłam, człowiek uczy się całe życie nawet jak coś robi od dłuższego czasu :D
Tak więc jeżeli interesuje Was ten temat zapraszam do krótkiego poradnika :D 

Składniki:

- w tym przepisie użyłam ryżu Basmati
- przepis na znajdziecie pod tu >> Krewetkowy Chow Main 
Sos robiłam dokładnie tak samo co w przepisie wyżej, tylko dodatki się trochę zmieniły.

Sposób przygotowania: 

- Wsypać szklankę ryżu do garnka. Ryż opłukać kilka razy. Wlać wody do momentu aż koniuszek palca od wysokości ryżu będzie zakryty, tak jak jest  zaznaczone na zdjęciu poniżej, wodę posolić. Ryż zagotować, zmniejsz ogień i przykryj ryż pokrywką. Gotuj tak, nie mieszając ani razu, do momentu aż cała woda odparuje.Na koniec dodałam łyżke masła. Gotowe!












Komentarze